Breadcrumb

Eduki publikatzailea

Kontu ematea

Autobus elektriko adimendua

Autobus elektriko adimendua

  • Hiri osoa
  • Hiri jasangarria

Hiriaren inguruan emisioak murrizteko beharrari buruz egindako hausnarketak, herritarren mugikortasuna babestuz, Dbus-en 17. linearen elektrifikazio proiektua bultzatu du, flotaren deskarbonizazio planaren proiektu pilotu asmo handiko gisa. Plan horren helburua Dbusen 2030erako autobusen % 100 elektrifikatzea da.

Gastua

Aurrekontua (aurreikuspena) 25.700.000,00 €

Proiektuaren egoera

Azken eguneratzea: 2023/02/28

Egoera: Abian

Aurrerapen maila:

%40

Aurrerapen mailaren iturria: ​​​​​​​bete diren mugarrien %

2020ko uztailaren 10ean, Eusko Jaurlaritzak eta Donostiako Udalak hitzarmen bat sinatu zuten Amara-Ospitaleak 28. linean autobus elektriko adimenduna ezartzeko.

Hala ere, hainbat arrazoi teknikoengatik, eta autobus elektrikoen eta karga- eta biltegiratze-sistemen bilakaera teknologiko azkar eta etengabea kontuan hartuta, elektrifikatu beharreko gaitasun handiko eta ardatz tronkaleko lehen linea L17 Gros-Amara-Miramon izatea baino egokiagoa zela, ondorengo faseetarako beste linea tronkal batzuk atzeratuz, hala nola L28 Amara-Ospitaleak.

Erabaki hori hartzeko, ikerketa- eta azterketa-ahalegin handia egin behar izan zen, eta ahalegin hori luzatu egin da; izan ere, urte horietan hainbat proba pilotu egin ziren autobus elektrikoekin, eta garraio publikoko beste operadore batzuen elektrifikazioa, baterien, karga- eta biltegiratze-sistemen eta abarren egoeraren jarraipen zehatza egin zen.

Horren guztiaren ondorioz, 2022ko maiatzaren 2an, Eusko Jaurlaritzak eta Donostiako Udalak hitzarmen berri bat sinatu zuten, autobus elektriko adimendunaren sistema (EIB) abian jartzeko, 17 linean, bederatzi autobus elektrikorekin.

Garrantzitsua da aipatzea, elektrifikatu beharreko linea aldatzeaz gain, hitzarmen berriak beste aldaketa garrantzitsu batzuk sartzen dituela:
- Aurrekontua 25.700.000 eurora egokitu da (BEZa barne). Kostuaren % 65 Eusko Jaurlaritzak hartuko du bere gain 2022 eta 2025 urteen artean, gehienez 16,7 milioi euro. Gainerako % 35a Donostiako Udalaren kontura izango da, 9 milioi euro inguru. Proiektua garatzeko epea lau urtekoa da, gutxi gorabehera.
- Hitzarmeneko bazkideei esleitutako zereginak aldatu dira: Udala arduratuko da aurretiazko azterlan teknikoak eta beharrezko aurreproiektuak idazteaz, bai eta eraikuntza-proiektuaz ere; Eusko Jaurlaritzak, berriz, Eusko Trenbide Sarearen (ETS) bitartez, aurreproiektuan zehar gai teknikoak ebazten eta obrak gauzatzen lagunduko du.

 

 

Mugarriak

  • 2022

    Eusko Jaurlaritzaren eta Donostiako Udalaren arteko hitzarmen berria sinatzea

    Azterlanak eta aurreproiektua egitea, eta proiektua idaztea

  • 2023
    Egikaritze proiektuaren lizitazioa
  • 2024
    Lehen autobus elektrikoa martxan jartzea 17. linean
  • 2025
    Autobus elektriko adimendunaren sistema osoa martxan jartzea 17. linean